Študenti, ktorí sú vedení k učeniu s porozumením, podvádzajú menej
Vyplýva to z prieskumu Akademickej štvrťhodinky, najväčšieho študentského prieskumu svojho druhu. O ďalších zisteniach prieskumu sa môžete dočítať v predošlom článku Výsledky študentského prieskumu Akademická štvrťhodinka alebo si prečítať či podľa výskumu Končí tretina prvákov na vysokej škole kvôli slabej adaptácii?
Prieskum odhalil, že podvádzanie má byť ovplyvnené vyučovacími metódami učiteľov. Takmer 30% respondentov v prieskume uviedlo, že neboli vedení k pochopeniu učiva pre praktické využitie v živote. V prípadoch, kde učitelia nedbajú na pochopenie učiva, sa s podvádzaním stretlo 36% študentov a s odovzdávaním plagiátov až 20% respondentov.
Pri porovnávaní miery podvádzania, plagiátorstva, kupovania záverečných a seminárnych prác, si lepšie viedli študenti, ktorí v prieskume uviedli, že vyučujúci ich vedú k porozumeniu učiva. V tomto prípade uviedlo 23% respondentov, že sa stretlo s kupovaním prác a 11% odovzdalo plagiáty.
Ak študenti chápu učivo a vyučujúci používajú metódy vedúce k porozumeniu, študenti majú väčší pocit spolupatričnosti v škole, páči sa im tam a nemajú takú potrebu podvádzať.
Vyučovanie metódy učiteľov a učitelia samotní sú podľa prieskumu kľúčovými postavami pre prípravu študentov do ich života po ukončení štúdia. 80% študentov, ktorí uviedli, že učitelia ich potenciál rozvíjali, sa taktiež cítili pripravení na život po ukončení štúdia. Naopak, v prípade menšieho počtu učiteľov rozvíjajúcich potenciál svojich žiakov, sa cítilo do života pripravených len o polovicu menej respondentov, 40% študentov, čo pre nich môže znamenať komplikovanejší vstup na trh práce.
Zdroje: www.skolske.sk