Administratívny štýl
Administratívny štýl je štýl používaný pri úradnej komunikácii. Znaky písomnosť (presne dané STN) verejnosť neutrálnosť – pojmovosť, vecnosť, bez citového zafarbenia, použité administratívne frázy prehľadnosť (súvisí s presnou štruktúrou podľa STN) Členenie útvarov oznamovacie (žiadosť, urgencia, sťažnosť, životopis) dokumentárne (zápisnica, protokol, zmluva) heslové – najstručnejšie, forma je dopredu vytlačená na formulároch, tlačivách (vysvedčenie, rozvrh hodín) Norma úradného listu záhlavie – meno, […]
Administratívny štýl je štýl používaný pri úradnej komunikácii.
Znaky
- písomnosť (presne dané STN)
- verejnosť
- neutrálnosť – pojmovosť, vecnosť, bez citového zafarbenia, použité administratívne frázy
- prehľadnosť (súvisí s presnou štruktúrou podľa STN)
Členenie útvarov
- oznamovacie (žiadosť, urgencia, sťažnosť, životopis)
- dokumentárne (zápisnica, protokol, zmluva)
- heslové – najstručnejšie, forma je dopredu vytlačená na formulároch, tlačivách (vysvedčenie, rozvrh hodín)
Norma úradného listu
- záhlavie – meno, priezvisko, presná adresa žiadateľa (telefónne číslo, e-mailová adresa)
- presná adresa adresáta, presný názov inštitúcie
- miesto a dátum (07.05.2002 alebo 07. mája), medzi mesto a dátum nepíšeme čiarku, môžu byť pod sebou alebo v riadku vedľa seba
- 2 vynechané riadky
- „Vec“, pod to sa napíše, o čo ide (Žiadosť o …)
- obsah – vecne, neutrálne, zdvorilo
- zdvorilostné formulky „S pozdravom“, „ďakujem“
- 3 vynechané riadky
- zoznam príloh (ich názvy), napríklad životopis
- Times New Roman alebo Arial, veľkosť 12, žiadna kurzíva ani tučné písmo
Životopis
- úradný
- štruktúrovaný
- beletrizovaný
Za správnost a původ studijních materiálů neručíme.