Učenie

2 SPÔSOBY UČENIA širší – učenie vo všeobecnosti, obohacovanie skúseností jednotlivca, všetko čo si osvojujeme (napr. 4 roka na SŠ); patrí sem všetko čo človek získava po narodení v kontakte s prostredím a čo vyvoláva trvalejšie zmeny v jeho správaní užší – cieľavedomé obohacovanie, systematické (napr. školské učenie) Hodnotí sa výkon Učenie – relatívne trvalá zmena v správaní, vyplývajúca zo skúseností DRUHY UČENIA intelektuálne – […]


2 SPÔSOBY UČENIA

  • širší – učenie vo všeobecnosti, obohacovanie skúseností jednotlivca, všetko čo si osvojujeme (napr. 4 roka na SŠ); patrí sem všetko čo človek získava po narodení v kontakte s prostredím a čo vyvoláva trvalejšie zmeny v jeho správaní
  • užší – cieľavedomé obohacovanie, systematické (napr. školské učenie)

Hodnotí sa výkon Učenie – relatívne trvalá zmena v správaní, vyplývajúca zo skúseností

DRUHY UČENIA

  • intelektuálne – obohacovanie vedomostí
  • asociačné – cudzie jazyky, k jednému súboru poznatkov dáme druhý súbor (preklad slov)
  • motorické – učenie sa pohybov, šport, tanec
  • sociálne – človek je celý život v spoločnosti, čím viac podnetov tým je kvalitnejšie sociálne učenie
  • mimovoľné – bez vôle
  • imitačné – deti robia to čo vidia

FÁZY UČENIA

  • motivačná – záujem, dôvod osvojovania si poznatkov, riešenia problémov
  • poznávacia – človek začína prenikať do problému, využíva predchádzajúce skúsenosti, získava ďalšie potrebné informácie na jeho riešenie
  • výkonná – dochádza k pochopeniu a vyriešeniu problému, k naučeniu a osvojeniu učebného materiálu
  • kontrolná – človek si overuje správnosť svojho riešenia

Významnú úlohu zohráva učenie v mladosti, pretože sa tu kladú základy na utváranie osobnosti

VÝCHOVA

  • zámerné, cieľavedomé a sústavné pôsobenie na človeka s cieľom vytvoriť naňho také vlastnosti, ktoré kladie výchovný cieľ

Za správnost a původ studijních materiálů neručíme.