Učenie
2 SPÔSOBY UČENIA širší – učenie vo všeobecnosti, obohacovanie skúseností jednotlivca, všetko čo si osvojujeme (napr. 4 roka na SŠ); patrí sem všetko čo človek získava po narodení v kontakte s prostredím a čo vyvoláva trvalejšie zmeny v jeho správaní užší – cieľavedomé obohacovanie, systematické (napr. školské učenie) Hodnotí sa výkon Učenie – relatívne trvalá zmena v správaní, vyplývajúca zo skúseností DRUHY UČENIA intelektuálne – […]
2 SPÔSOBY UČENIA
- širší – učenie vo všeobecnosti, obohacovanie skúseností jednotlivca, všetko čo si osvojujeme (napr. 4 roka na SŠ); patrí sem všetko čo človek získava po narodení v kontakte s prostredím a čo vyvoláva trvalejšie zmeny v jeho správaní
- užší – cieľavedomé obohacovanie, systematické (napr. školské učenie)
Hodnotí sa výkon Učenie – relatívne trvalá zmena v správaní, vyplývajúca zo skúseností
DRUHY UČENIA
- intelektuálne – obohacovanie vedomostí
- asociačné – cudzie jazyky, k jednému súboru poznatkov dáme druhý súbor (preklad slov)
- motorické – učenie sa pohybov, šport, tanec
- sociálne – človek je celý život v spoločnosti, čím viac podnetov tým je kvalitnejšie sociálne učenie
- mimovoľné – bez vôle
- imitačné – deti robia to čo vidia
FÁZY UČENIA
- motivačná – záujem, dôvod osvojovania si poznatkov, riešenia problémov
- poznávacia – človek začína prenikať do problému, využíva predchádzajúce skúsenosti, získava ďalšie potrebné informácie na jeho riešenie
- výkonná – dochádza k pochopeniu a vyriešeniu problému, k naučeniu a osvojeniu učebného materiálu
- kontrolná – človek si overuje správnosť svojho riešenia
Významnú úlohu zohráva učenie v mladosti, pretože sa tu kladú základy na utváranie osobnosti
VÝCHOVA
- zámerné, cieľavedomé a sústavné pôsobenie na človeka s cieľom vytvoriť naňho také vlastnosti, ktoré kladie výchovný cieľ
Za správnost a původ studijních materiálů neručíme.