Stanú sa domáce úlohy minulosťou?
V súčasnosti je na čele Ministerstva školstva, vedy, výskumu, vývoja a mládeže Tomáš Drucker za stranu Hlas – SD. Podľa jeho slov ministerstvo pracuje na 40 projektoch, ktoré by mali zlepšiť úroveň slovenského vzdelávania.
Jedným z nich je aj kurikulárna reforma, ktorá by mala klásť väčší doraz na kritické a analytické myslenie žiakov základných škôl. Minister zdôrazňuje, že v dôsledku stále sa meniaceho prostredia nebude v budúcnosti stačiť jedna špecializácia na celý život. Bude potrebná neustála rekvalifikácia.
Ďalšou veľkou témou sú domáce úlohy. Podľa ministra Druckera zástupcovia Slovenska diskutujú o tejto téme aj s krajinami OECD. Cieľom je vytvoriť systém, ktorý prinesie čo najviac úžitku, a preto odborníci čerpajú inšpiráciu zo zahraničia a sledujú výsledky v iných krajinách. V súčasnosti sa navrhuje zavedenie tzv. dobrovoľných domácich úloh. Domáce úlohy by tak úplne nezmizli, ale zmenila by sa ich forma. Tento systém by fungoval na zlepšenie známok: Ministerstvo navrhuje zaviesť systém dobrovoľných úloh, ktoré by študenti mohli absolvovať na zlepšenie svojich známok z predmetov, s ktorými majú problémy, alebo z ktorých dostali zlú známku na teste či hodnotení. Tieto úlohy by boli motivačným nástrojom, pretože by študentom umožnili dosiahnuť lepší výsledok. Ak by sa im úlohy nepodarilo splniť, nečelili by žiadnym negatívnym následkom.
Čo si o súčasnej podobe domácich úloh myslíte vy? Privítali by ste takúto novú formu?